Garantie en Reparatie
Garantie
Het kan natuurlijk voorkomen dat er iets misgaat met je aankoop of het horloge bij gebruik kapot gaat. Wij staan altijd voor je klaar om te zorgen dat het probleem zo spoedig mogelijk verholpen wordt. Als je iets koopt, heb je recht op een goed product. Met of zonder korting. In de wet staat dat het product deugdelijk moet zijn. Dit houdt in dat je te allen tijde mag en kan verwachten dat een product zich gedraagt zoals je dat in alle redelijkheid mag verwachten.
Waarop heb je recht als een product niet goed is?Je hebt het recht op een reparatie of vervanging van het product. Dit wordt door ons per geval beoordeeld en is mede afhankelijk van de staat van het model.
Garantiegevallen: • Het product is niet compleet
• Het product is bij ontvangst beschadigd of werkt niet
• Het product laat binnen een periode van 1 maand al gebreken zien (en is niet zichtbaar beschadigd)
Naast de wettelijke garantie geldt er ook een fabrieksgarantie, die per merk of product kan verschillen. Alle horloges hebben een fabrieksgarantie op het uurwerk van 24 maanden.
Onderstaande gevallen zijn uitgesloten van fabrieksgarantie: • Batterij (tot 6 maanden na aankoop zullen wij dit vergoeden)
• Glas
• Steentjes op het horloge (tot 6 maanden na aankoop zullen wij dit vergoeden)*
• Verkleuring
• Kroon
• Index, logo of wijzers los
• Horlogeband
• Waterschade
* Indien er geen zichtbare val- of stootschade is
Echter als toch blijkt dat een van bovenstaande defecten een fabrieksfout betreft zullen wij jou hiervan tijdig op de hoogte stellen en nemen wij de reparatiekosten op ons.
Tips: • Laat een juwelier of ons atelier de batterij van je horloge vervangen (behoud waterdichtheid en garantie)
• Laat een juwelier of ons atelier jouw horlogeband inkorten, om schade aan het horloge te voorkomen
Neem contact met ons op om je situatie voor te leggen en wij kunnen je vertellen of het onder garantie valt.
Repareren
Wij zullen er altijd alles aan proberen te doen om het horloge onder garantie te laten maken. Echter een garantiegeval of niet, wij kunnen het horloge altijd voor je repareren.
Hieronder een overzicht van de reparaties die wij uitvoeren en bijbehorende kosten. Deze kosten zijn inclusief BTW én het terugsturen van het horloge (van ons naar jou).
(Vervangen van uurwerk + service + batterij)
(Behoud van het huidige uurwerk)
(Behoud van kroon)
(Inclusief nieuwe kroon)
Let op: dit is een prijsschatting. Elk geval is namelijk anders en de daadwerkelijke prijs kan daarom per geval verschillen.
Versturen:Je mag het horloge versturen naar het volgende adres:
RGX Global B.V.
t.a.v. reparaties
Deventerweg 2a
3843 GD Harderwijk
Voorzie dit pakketje van ons reparatieformulier of een notitie met je naam, ordernummer en een beschrijving van het probleem. Zo kan het pakketje zo snel mogelijk behandeld worden, dit gebeurd in volgorde van binnenkomst. Zodra het pakket in behandeling wordt genomen ontvang je van ons bericht per e-mail. Houd rekening met een reparatietijd van ca. 3-4 weken
Nu contact opnemen
Heb je een vraag, opmerking of twijfel je ergens over? Neem dan gerust even contact met ons op. Dat kan eenvoudig per telefoon of e-mail. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 09:00 - 17:00 uur. Als je ons mailt proberen we binnen maximaal 24 uur jouw vraag te beantwoorden.